Deniz ticareti, dünya ekonomisinde stratejik öneme sahiptir çünkü dünya ticaretinin hacimsel olarak %80’i, değer olarak da %70’i deniz ticareti ile yapılmaktadır. Dünya taşıma filosu kuru yük, konteyner gemileri, petrol, gaz, kimyasal tankerleri, feribot ve yolcu gemilerinden oluşmaktadır. Bu ticari gemiler yanında askeri gemiler, enerji gemileri ve kıyı platformları da tersanelerde inşa edilmektedir. Gemi inşa sanayi sadece dünya ticareti açısından değil, aynı zamanda güvenlik ve savunma açısından da stratejik bir endüstri dalıdır.
Dünya gemi inşa pazarının, deniz ticaretinin artması, ekonominin büyümesi, enerji tüketiminin artıyor olmasıyla çevre dostu gemilere ve gemicilik hizmetlerine olan ihtiyacın da artışı sebepleriyle, büyümesi beklenmektedir. Tersaneler bu yüzden daha hafif gemileri daha kısa sürede inşa etmeye, var olan gemilerde değişiklikler yaparak yük taşıma kapasitelerini arttırmaya ve eski gemileri de yenileyerek kapasitelerini de arttırmaya odaklanmaktadırlar.
Bazı tersaneler imalatlarının önemli bir bölümünde robotlu otomasyon sistemleri kullanıyor olsa dahi gemi inşa sanayi emek yoğun bir endüstri dalıdır. Özel tasarım üzerine gemi inşa eden, gemi tamiri, bakımı ve revizyonu yapılan tersanelerde imalatın kısmi olarak otomasyon ile yapılması dahi mümkün olmamaktadır. Sonuç olarak, gemi inşa alanında sürdürebilir kalite ve maliyet elde edebilmek için çalışanların yetkinlikleri ve işçilik süresi daha fazla önem kazanmaktadır.
Gemi inşa, tersanelerin kapalı ve açık imalat alanlarında yapılmaktadır. Kapalı alanlarda yapılan imalat adımları; sac kesim, şekillendirme, panel imalatı ve blok imalatıdır. Açık alanlarda yapılan imalat adımları ise; blok montajı, blok birleştirme, boyama, test ve akabinde geminin teslimidir. Plakalar, destek elemanları, profil ve borular kaynak ile birleştirilmekte, akabinde tüm çatım, montaj, panel ve blok birleştirme adımlarında da kaynak ana imalat yöntemi olmaktadır. Kaynak yöntemi imalatın türüne, birleştirmenin şekline ve yerine, ayrıca saha ve hava koşullarına göre seçilmektedir. Tersanelerde en çok kullanılan ark kaynak yöntemleri; örtülü elektrod kaynağı, TIG kaynağı, tozaltı kaynağı, özlü tel ve masif tel ile gazaltı kaynağıdır.
Gemi inşasında farklı çelik tipleri ve demir dışı alaşımlar kaynak ile birleştirilmektedir, örn. gövde imalatında orta dayanıma ve yüksek dayanıma sahip plakalar, askeri gemilerde zırh plakaları, kimyasal tanker bölümleri ve yat imalatında östenitik ve dubleks paslanmaz çelikler, boru donanımlarında çelik, paslanmaz çelik ve bakır alaşımı borular, hafif yat ve sahil güvenlik botlarında alüminyum alaşımları kaynak ile birleştirilmektedir. Bu malzemelerin kaynaklarında yüksek kalite ve verimliliğe ulaşabilmek için kullanılan kaynak makinelerinin ve kaynak tüketim malzemelerinin imalat koşullarında sağladıkları kalite ve üretim verimi çok önemlidir.
Magmaweld, kuruluşundan bugüne gemi inşa sanayindeki beklenti ve eğilimleri yakından takip ederek sektöre hizmet vermektedir. Gemi inşa sanayindeki uzmanların desteği ile imalatı yerinde inceleyerek kaynak konusundaki beklentileri detaylı olarak öğrenme imkanı bulmuştur. İmalatta veya seyir halindeki gemilerde kullanıma özel kaynak makinelerinin yanında, sahada kolay taşınan kaynak makine grupları, kaynak ağız hazırlığında portatif
plazma kesme makineleri, kaynak ağızlarının düzeltilmesi ve oksitlerden arındırılması için
kesme taşı ve zımparaları, kaynak kalitesini arttırmak için
seramik altlıklar ve farklı mekanik ve imalat beklentilere yönelik geliştirdiği çok çeşitli
özlü teller,
tozaltı telleri ve tozları bunlara en iyi örneklerdir.